kryddor

I början av sommaren sådde jag tre kryddor; persilja, timjan och citronmeliss. timjan och persiljan har jag använt mycket i sommar, till marinader och sallader. citronmeliss sådde jag mest för att dekorera efterrätter och drinkar med, men den har dock inte kommit så mycket till användning! :)
 
Så för två veckor sedan, då de började bli kallare ute på nätterna tog jag in kryddorna för att plantera om dom. men under sommaren har jag lyckats döda två av kryddorna. Timjan skulle tydligen inte ha så mycket vatten, så den dog när jag vattnade de andra kryddorna. och i slutet av juli hade vi ett hageloväder i stugan, som tog död på min citronmeliss. den luktade fortfarande bra, men bladen hade börjat bli lila, så den slängde jag. Persiljan var den enda som såg bra ut, så den sparade jag.
Innan omplanteringen.
Persilja efteråt! :)
Timjan, de lilla som fanns kvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0