bjuder på roligheter i brist på något att skriva om!

Två dagisbarn ~5 år får syn på en asiatisk restaurang.
Pojke 1: Titta, där kan man köpa sushi!
Pojke 2: Åh, det är så gott!
Pojke 1: Aah… titta, man kan köpa thaimat också!
Pojke 2: Ååh, det är också jättegott!
Pojke 1 (läser noggrant den tredje skylten): Hmm, jag undrar hur "Take Away" smakar?
Pojke 2: Det har jag ätit flera gånger! Det är jääättegott!

Dam 1 ~75 sitter och pratar med en jämnårig dam som för det mesta sitter och nickar.
Dam 1 (glatt): Älskar du bara inte att cykla?! Jag älskar att cykla! Jag cyklar överallt. Till stan, till mina barn, till barnbarnen. Överallt! (Hon vänder sig mot en kvinna ~30 och frågar) Cyklar du?
Kvinnan: Eh, nej. Jag kör oftast bil.
Dam 1 (till Dam 2): Jag förstår inte folk nu för tiden. När jag var liten hade inte vi någon bil. Man kan väl använda benen. Cyklar du?
Dam 2: Jo eller nä… Jag kör bil.
Dam 1: Jaha.
Det blir tyst och efter en stund trycker Dam 2 på stoppknappen.
Dam 2: Alla kan ju inte komma ner från cykelhelvetet. Och om du cyklar så jävla mycket, varför cyklar du inte till Halmstad så slipper vi dig? (Hon ställer sig upp för att gå av men vänder sig mot Dam 1 igen innan hon går av bussen och säger) Och dessutom får man stora höfter.

En gäng tjejer ~14 sitter och diskuterar fetischer.
Tjej 1: Alltså, man kan ju ha fetischer på det mesta.
Tjej 2: Men jag fattar inte riktigt, vad har fetischer med semlor att göra?
Tjej 3: Vad menar du?
Tjej 2: Jo, men det finns väl något som heter Fetischdagen, ni vet den dagen där man ska äta en massa semlor!

Två tjejer ~16 står vid godishyllan.
Tjej 1: Alltså fy fan, min bästa kompis favoritgodis är Bridge-blandning! Fatta, hon är 16! Jävla tant!
Tjej 2: Snacka om att nån har förstört hennes barndom.

En grupp femåringar har samling i väntan på lunchen.
Flicka: Vad är det för mat idag?
Pojke: Lax.
Flicka: Va?
Pojken (högt och lite irriterat): Lax!
Flickan (spärrar upp ögonen och skriker exalterat): Lax?! Sveriges godaste hamburgare?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0