julpyssel nr. 1

Bättre sent än aldrig! jag och Paulina har börjat med vårat julspyssel, där vi kokar ihop julgodis, gör egan julkort, pysslar och mycket mer. vi började tidigare i veckan och nummer 1 på listan var att göra pepparkakshus. men ett traditionellt hus kändes lite tråkigt, så vi bestämde oss för att göra en pepparkaksgran! :) det kanske inte är något vi kommer göra igen, men de var roligt och vart så fint! :)
Vi behövde ju några olika storlekar på stjärnorna, så Paulina började med att räkna och rita!
När man står där med en pappersmall och en smörkniv och ska skära ut stjärnorna gäller de att ha tålamod! kanterna är så raka och fina!
Gulgranskulor behövde vi ju också, så vi färgade silverkulor! :)
En nästan färdig gran, som ser rätt så ful ut...
...men titta så vacker den blev med pynt och snö! :)
nu pryder den mitt kök och de luktar gott hela tiden! :)

Kommentarer
Postat av: Camilla

Smart! Tycker den blev riktigt charmig :)

2011-11-28 @ 08:08:28
URL: http://mysstund.blogg.se/
Postat av: Linda

Tror mina barn skulle vilja bo med dig :) Du hittar ju på så roliga saker, jag vill åxå va sådär pysslig men det är som inte riktigt min grej :S

2011-11-28 @ 22:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0