Middag

Godmorgon! min stora fråga idag är: är de värt att vara vaken när de är pissväder ute!? Jag blir bara trött när de regnar ute, sen fick jag inte upp någon eld imorse, så de är kallt här! jag ska försöka igen, men jag orkar inte nu!
Jag blir tokig, jag vet inte vad jag ska göra idag. De finns ju inget att göra! :/

Jag tänkte att jag skulle lägga upp middagar jag gör. varför vet jag egentligen inte, de kanske ger inspiration till någon annan! :)

Biffar med morotstzatziki och klyftpotatis   2 port
Biffar:
400 g nöt el. lammfärs
1 st ägg
1 st vtlöksklyfta
salt och peppar + massa kryddor, efter behag
 olja till stekning

Morotstzatziki:
2 st morötter
2 dl matyoghurt
1 st vitlöksklyfta
 salt och peppar

Potatisklyftor:
4-5 stora potatisar
1 st vitlöksklyfta
salt och peppar + massa kryddor

Sätt ugnen på 200 grader.
1. Skrubba bort smuts och jord från potatisen. Dela den sedan i klyftor. Lägg dom i en ugnssäker form och krydda dem. Ställ in dem i ugnen och rör om då och då. Potatisen tar ca 25-30 minuter beroende på storlek.
2. Skala och riv morötterna. Blanda yoghurten, vitlöken och kryddorna i en skål. Rör sedan ner morötterna.
3. Blanda färs, ägg, vitlöksklyftan och kryddor. Forma sedan till 4 stora biffar.
4. Stek biffarna i olja ca 4 minuter på varje sida.


Kommentarer
Postat av: Josse

OOh det där såg fruktansvärt gott ut

2009-10-04 @ 18:51:02
URL: http://nylaanders.blogg.se/
Postat av: Josefine

Åh, mums :D fortsätt att lägga upp dina middagar. Ger mig lite inspiration, hihi :)

2009-10-07 @ 17:44:22
URL: http://xjosefinex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0