Kyckling med gräddkokt pasta

Pappa var här idag och skulle laga mat. han går ju på kryckor efter att ha slitit av hälsenan så det var nog mest jag som lagade maten. jag gjorde marinaden, kycklingen och pastan och pappa gjorde gräddsåsen :) men de är alltid trevligt att ha sällskap i köket, speciellt av pappa eftersom vi ses så sällan! här kommer iallafall pappas underbara middag! :)


4 port.
500 gram kycklingfilé
2 msk olja
2 tsk senap, gärna stark
2 tsk tomatpuré
10 droppar tabasco
4 klyftor vitlök (igentligen ska de vara 2, men man kan lätt ha 4 klyftor)
1 msk vatten
2 tsk dragon
salt och peppar

300 gram pasta
+ salt

Gräddsåsen:
2 dl milda mini mat
3 klyftor vitlök
2 dl klippt eller hackad persilja

1. Skär kycklingen på längden. Blanda sedan olja, senap, tomatpuré, tabasco, vitlök, dragon, salt och peppar i en skål eller plastpåse. Lägg i kycklingen och låt de marinera i 2 timmar. När kycklingen är färdig marinerad lägg dom i en ungssäker form. Stek kycklingen i ca 15-20 minuter i 225°. Koka pastan efter anvisningen på paketet. Koka ihop grädde, vitlök och persilja i en kastrull. Tillsätt pastan i gräddsåsen och låt de koka tillsammans 2-3 minuter. Servera kycklingen och pastan med en sallad. Vi gjorde en på krispsallad, körsbärstomat, gurka, rädisor och apelsin.

Kommentarer
Postat av: jessica

åh gud så gott de såg ut!!

lussebullarna också :D



va duktig du är som gör sån lyxmat :)

2009-11-17 @ 23:47:03
URL: http://jessicanylanderr.blogg.se/
Postat av: camilla

Åh det måste jag testa :)! Blir nog fredag!



Ja det var ju det. Var ett tag sen jag var hos er med! Vi får höras ihop någon dag och ses :)!

2009-11-18 @ 08:32:53
URL: http://mysstund.blogg.se/
Postat av: camilla

Okej! Jag ska toll Lycksele i helgen för Thomas får hem ett tv-spel som han ska spela. Han ville ha en egen helg eller något när han fyllde år haha :P

2009-11-18 @ 13:17:09
URL: http://mysstund.blogg.se/
Postat av: Cristel

åååh va gott, kan inte du komma & göra sån mat åt mig?! hihi hur länge ska ni stanna? kram

2009-11-18 @ 21:53:35
URL: http://cristelles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0