hemmagjordglass

Linda, Emma & Anna har varit och hälsat på idag! det blev mycket lek i lekparken och efter de åt vi min hemmagjordaglass! nu har dom åkt hem, så nu väntar jag på att samuel ska sluta jobba! han har jobbat hela helgen, så jag skulle tro att soffan blir vår vän ikväll! :)

Hemmagjordglass:

3 dl grädde
1 msk vaniljsocker
3 ägg (gula & vita)
2 dl creme fraische
2 dl socker

1. Vispa ihop grädde och vaniljsocker i en skål.
2. Vispa 3 äggulor, creme fraische och socker i en slål.
3. Vispa 3 äggvitor till ett hårt skum i en skål.
4. Strö ut krossad daim eller digistive i botten på en form med löstagbar botten.
5. Blanda ihop skålen med grädde och socker (skål 1) och skålen med äggulor, creme fraische och socker (skål 2).
6. Vänd sedan ner äggvitorna i smeten och häll sedan allt i formen.
7. Ställ in glassen i frysen och låt den stelna. (Jag åt min efter 6 timmar och då var den klar!)

Kommentarer
Postat av: rebecca :)

Lät inte dumt alls det där, tror jag ska pröva att göra det nån helg :) kramar

2011-07-27 @ 14:55:40
Postat av: julia

de tycker jag absolut att du ska göra! :)

2011-07-28 @ 14:34:55
URL: http://jeia.blogg.se/
Postat av: rebecca

Jo det var jag som hade kommenterat, men hann aldrig skriva in blogg adressen för det ringde på telefon :)

2011-07-29 @ 13:23:11
URL: http://rebeccabara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0