telefonföräljare är dryga!

Telefonförsäljare måste vara något av de jobbigaste som finns! visst dom gör deras jobb, men dom har alltid så dryg röst och även om man säger att man inte är intresserad ska dom ändå pressa på en massa saker! Här är mitt telefonsamtal med en telefonförsäljare som ringde alldelens nyss:

Jag - Hallå?!
Han - Ja hej! Jag heter Simon och ringer från...(något jag inte minns namnet på)
Jag - Jaha, hej.
Han - Är de Sibylla jag pratar med? (Sibylla är min mamma)
Jag - Ne, de är de inte.
Han - Är hon anträffbar?
Jag - Ne, de är hon inte.
Han - Okej. Då får jag pröva senare.
Jag - Ne, de behöver du inte!
Han - Öh..... okej.....
Jag - Mm...
Han - Öh... ja, hejdå då.
Jag - Hejdå


Nu när jag satt och skrev de här inlägget ringde de på telefonen igen. De var något energibolag. Dom ringde även igår och då sa jag att dom inte behövde ringa igen, men de verkar ju ha gått in i ena örat och ut genom andra! Och de kan jag bli irriterad på. Säger jag NEJ, menar jag de! de kan dom väl ändå respektera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0