Ett gott skratt!

Vill ni ha ett gott skratt klicka in på http://skrattnet.se/. Det finns så mycker humor där, de går inte att hålla sig för skratt! Jag sitter här själv och kan inte hålla mig! :) Här är några historier som människor lagt upp själva, rubriken heter "hört på konsum":

En uppenbart påverkad man i fyrtioårsåldern går avspänt och släpigt fram till kassan och frågar med halvstängda ögon och en oerhörd sävlighet:

- Ursäkta, men säljer ni gräs här... nej, jag menar bullar?



Gubbe, kanske till och med hundrasjuttio år gammal, försöker få min uppmärksamhet:

- Öh, hallå, du, öh, hörru...
- Ja?
- Var har ni frukt?
- Här där vi står.
- Jaha, men var har du russin någonstans?
- Alldeles till höger om dig.
- Det var allt.
- Ok, varsågod.
- För vaddå?
- Va?
- Vad menar du med "Varsågod"?
- Varsågod för hjälpen...
- Äsch, jag skulle ändå ha hittat det själv till slut.



En äldre dam kom fram till bokhandelskassan och ville köpa fem presentkort á 100:- styck och en bok, till saken hör att hon ville betala presentkorten för sig och boken för sig.

Det tog en stund att skriva ut presentkorten och fixa med bokföring och annat, så det hade hunnit bli en liten kö under tiden jag fixat allt och damen betalat dem. När tanten fått presentkorten i handen tog hon upp boken, som kostade 299:-, och betalade den med tre av de nyss utfärdade presentkorten.

Exakt hur tänker man då?



Jag jobbar i en ICA-butik i Stockholm, och en dag när jag satt i kassan blev jag åhörare till vad jag bara kan kalla det ultimata beviset för att även män kan tala om känslor. Två män som uppenbarligen känner varandra sedan tidigare, men inte har träffats på ett tag, möts i min kö:


- Man med grön jacka: Men tjena! Det var inte igår! Hur är läget?
- Man med brun keps: Tjena! Njae, det är väl inte så bra faktiskt. Har varit hos doktorn nyss, och de tror att jag kanske har lungcancer...
- Man med grön jacka: Tråkigt hörru, men du, det brukar lösa sig. Förresten har jag köpt en ny båt!



Vi hade extrapris på hel hushållsost en vecka och på skylten stod "Hel ost ca 2,2kg". Jag står vid ostdisken och fyller på när en dam säger till mig: "Jag köpte den lilla biten på 1 kg igår men fick betala fullt pris för den". Jag svarade att det var helt riktigt och att det bara var den stora hela osten som var till extrapris.

Det tyckte hon var konstigt och än mer konstigt att de låg bredvid varandra. Jag sade att det står på skylten att det bara var den hela osten som var billig, när kvinnan snäser av mig och säger:

"Men, man ska väl inte behöva läsa hela skylten!"



Jobbar på en Ica Maxibutik och har precis tagit betalt av en mamma och hennes kanske 3-årige son när när den lille killen plötsligt utbrister:


- Men var har ni sängarna nånstans?
- Eh vilka sängar? säger jag lite förvånad (vi har ju en massa prylar men sängar är ju inte riktigt vår grej)
- Ja, men sängarna ni sover i på nätterna, för du bor väl här?


Jag ser att det börjar bli lite kö så jag skyndar till kassan för att öppna.
Jag sätter mig ner, tar bort "nästa kassa, tack"-skylten och ropar högt:

- Jag är ledig!


En kille i typ 30-årsåldern ropar tillbaka till mig:

- Jag med!



Vår entrédörr hade blivit lite vandaliserad under natten, så glaset såg ut som ett gigantiskt spindelnät. En grupp dagisbarn stod och stirrade förstummade på det mystiska mönstret. En av barnen frågade:

- Vad har hänt med eran dörr?
- Jag vet inte riktigt, vad tror ni har hänt?

(ögonen på barnen lös upp och alla flyttade sig lite närmare varandra för att bilda en tät mur av konspirationsteorier)


- Kanske nån har kastat en stor sten rakt på dörren...
- Ja, eller jättemånga små stenar, fyllde en annan i.
- Jag tror att någon har skärt den med kniv, och gnagde där...
- Eller en som hade en stor yxa med en champinjon på...
- Eller en jättestor hammare som har spikat där, så det kom blod...



En äldre dam plockar upp sina varor inklusive en grapefrukt på bandet:

- Är den har grapefrukten fin? Den förra jag köpte var torr som en gammal tant.



Den listige mannen (som bland vissa i personalen går under namnet Frankenstein av någon anledning) med systemet köper M Magazine och boken Martina-koden. Jag säger:


- Nu har du att läsa för ett bra tag framöver!
- Ja, i alla fall titta på bilder. Jag brukar roa mig med att se på olika bilder genom ett förstoringsglas, och sedan röra det upp och ned och fram och tillbaka. Då känns det nästan som att man är där. På plats.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej! ja, jag gillade den tapeten jätte mycket, stark men ändå väldigt mjuk på något sätt=)

2009-02-22 @ 01:16:01
URL: http://jeennyyss.blogg.se/
Postat av: chärry

hihi yes :) desperate housewives är för bra :) blir godis kväll varje tisdag framöver o sitta framför tv:n :D

2009-02-22 @ 11:23:44
URL: http://caaroliine.blogg.se/
Postat av: chärry

absolut gillar jag Beck :D är ju jättebra! :)

2009-02-23 @ 09:43:48
URL: http://caaroliine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0